RSS

Zakwaterowanie
Wyżywienie
Szukane słowo np. wspinaczka
Aby otrzymywać informacje o promocjach wpisz e-mail
"Lwów -> Symferopol, Moja Plackarta"

LWÓW -> SYMFEROPOL, "Moja PLACKARTA"
Relacja z Pociągu Plackarta relacji: Lwów -> Symferopol, Krym.

16.02.2011 Nasza przygoda rozpoczęła się na dworcu w Katowicach, samo odnalezienie się na dworcu stanowi duże wyzwanie, nie mówiąc o poszukiwaniu zagubionego peronu piątego. Jednak nasz zmysł orientacyjny pomógł nam się odnaleźć w kolejowej rzeczywistości. Pociąg relacji Katowice->Lwów podjechał dosyć szybko, na nasze szczęście, gdyż trochę przemarzłyśmy. Po wejściu do pociągu ogarnęło wszystkich niepożądane zdziwienie, okazało się że w jednym wagonie wysiadło ogrzewanie!! Hm hm.. czy to takie dziwne?... w sumie z PKP można się wszystkiego spodziewać. Nam akurat się upiekło, w dosłownym tego słowa znaczeniu, bo miałyśmy cieplutki przedział, z małą umywaleczką i czystą pościelą. Początkowo byłyśmy w przedziale same, ale ze względu na brak ogrzewania przyłączono do nas jednego młodzieniaszka, który musiał się nieziemsko gnieść na najwyższym łóżku. W nocy kontrola graniczna przebiegła szybko i przyjemnie. Obudził nas przystojny brunet, aż żal że polski strażnik graniczny nie chciał nas przeszukać ;) Ukraińcy sprawdzali dokładnie mój paszport, bo kończyła się mu ważność, cóż... W Lwowie byłyśmy ok. 6 nad ranem. Na dworcu w Lwowie jest Vipzal, gdzie można za drobną opłatą wegetować przez jakiś czas i tak czekałyśmy na kolejny pociąg!

O godzinie 9 podjechał pociąg jadący na Krym. Widok wsiadających do nich osób, wywołał u mnie małe przerażenie. Ludzie ci wyglądali jak Rumuni szwędający się pod polskimi sklepami i kościołami, więc moje „rozczarowanie” miało uzasadnienie. Zagryzłam zęby i wsiadłam do pociągu. Inga zerkała na mnie ciekawa mojej reakcji. Kiedy weszłam do wagonu plackarta o mały włos oczy nie wyszły mi z orbit. Tak paskudnego wagonu jeszcze nie widziałam. Od razu wybrałam górną pryczę, żeby odciąć się „od tego wszystkiego”. Może po godzinie doszłam do siebie i pogodziłam się z plackartną rzeczywistością. Wagon nr 5, w którym miałam (nie)przyjemność jechać nie należał do najczyściejszych, nie wspomnę o materacach i czegoś co służyło za pościel. Materace położone nad górnymi półkami zwinięte były w rulony, a w środku... niespodzianka, jasieczek bielutki, bielusieńki ;/. Inga podarowała mi swój śpiwór, w który się zapakowałam marząc o tym, żeby nie wychodzić. Ponieważ mama zawsze mawia: lepiej nosić niż się prosić, zabrałam kocyk pachnący Lenorem. W chwilach zapachowego kryzysu wagonowego, zawijałam się w koc, szkoda, że nie można się nim było nawąchać na zapas. Ciekawostką naszego przedziału, były nigdy nieotwierające się okna, co powodowało, że w powietrzu unosiła się niezła mieszanka zapachowa. Obok nas na pryczy dolnej nr 27, leżał dziadzio „Pet”, który ciągle chodził palić i śmierdział jak niedopałek papierosa. Dla ochłody i przetrwania dziadzio Piet wypił 2 piwka, a nawet kupił dwie bransolety z postaciami świętych. Hm.. Wychylam głowę ze śpiwora i zerkam na Ingę, dając jej znać że można wziąć przykład z Peta. Inga rozumiejąc moje niewerbalne znaki wyciąga rum z colą, co rozpoczyna „integracyjną imprezę”. 2 przedziały dalej siedzą jak się okazało Tatarzy Krymscy, którzy na moje oko dorównują czystością pociągowi klasy plackarta. Leżąc na górnej pryczy mam dobry pkt widokowy, wsiedli kolejni Tatarzy, którzy tym razem, ku mojej ogromnej uciesze, rozłożyli się obok nas. Obserwowałam jak przygotowywali swoje „leżanki”, muszę przyznać, że zrobili na mnie wrażenie, nawet moja siostra ma "inaczej" pościelone łóżko (Siostro, myślę o Tobie w podróży, powinnaś się cieszyć ;)).

Jedziemy 4 godziny... JESZCZE TYLKO 20!!! Adios! Po drodze dosiada się jeszcze jedna dziewczyna, która też zajęła górną pryczę obok mnie. Ukrainka, ok. 21 lat, mężatka i na dodatek bardzo rozrywkowa. Piwek to wychyliła chyba z 5, 6?? I tak strasznie dużo gadała, a ja tak bardzo nie wiedziałam co ona do mnie mówi, że tylko rum z colą łagodził sytuację. Ponieważ integracja się wzmagała, a ludzi co raz więcej wokół naszego boxu, zapach alkoholowo-tytoniowo-jedzeniowy wiercił w nosie. Jeden facet wylał piwo w przejściu, mmmmm. Jadąc plackartą nie sposób nie wspomnieć o „toalecie”. Nie wiem czy to można w ogóle nazwać toaletą. Dziura w podłodze i hej! Czasem trzeba z tej toalety skorzystać, wtedy na czuja z zamkniętymi oczami trzeba zrobić swoje! Zawsze w tym miejscu chwalę wynalazcę wilgotnych chusteczek, o chwała Ci wynalazco!
Tatarzy Krymscy puścili swoją muzykę, wtedy przypomniał mi się film „Gucza”, z którego nie zrozumiałam ani słowa. Tutaj jest dokładnie tak samo nic nie panimaju. Powoli zbliża się 22, prawadnica zmniejsza smugę światła...
Zaczynamy mrużyć oczy i przysypiać. Oby do rana! Rano wynurzam głowę ze śpiwora, zmarznięta strasznie, podobnie jak Inga!
Zjadłyśmy śniadanko, wypiłyśmy herbatkę i nie mogłyśmy się doczekać końca tej podróży.
Ehhhhhh... po 10 byłam na Krymie! O plackarto...

Spostrzeżenia:

- obowiązkowo swój śpiwór i kocyk pachnący Lenorem :P
- swój kubeczek, zupki chińskie itp.
- w podróży sprawdziły się kabanoski i musztarda z Mc Donalds ;)
- książki... 1 w jedną stronę ;)

A&J

powrót
Wadi Travel: Robimy najlepsze wycieczki do Rosji. Wczasy czy urlop tylko z nami i tylko w Rosji. Kup bilety do Rosji. Wykonaj wizy do Rosji u nas. Nasze wycieczki do Rosji są tanie i fajne oraz bardzo ciekawe. Z naszym biurem podróży WADi poznasz jezioro Bajkał a także, dowiesz się jak wygląda pociąg Transsyberyjski i kolej Transsyberyjska. Zabierzemy Cię na wycieczkę do Uzbeksitanu. Pokażemy wycieczkę do Kazachstanu. Jeśli chcesz jedź też znami do petersburga oraz do Moskwy na Białe Noce. Możesz też tanio zwiedzić Lwów czy Mołdawię. Robimy naprawdę fajne wycieczki do Rosji, wycieczki do Kazachstanu, wycieczki do Mongolii. Zrobimy wizy do Rosji, zaplanujemy wyjazd małej grupy przyjaciół. To wszytko można dokonać wygodnie i miło w naszym WADi Travel. Obsługujemy takie miasta jak: Katowice, Kraków, Bielsko-Biała, Warszawa. Znajdziesz nas też u 70 naszych Agnetów w całej Polsce. WADi Travel Zaprasza.
    Start
    iBanditi.wadi.pl
    Polityka Prywatności
    Mapa www
Korzystanie z serwisu wadi.pl oraz wadi.com.pl jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu WADI
Opublikowane na stronach wadi.pl oraz wadi.com.pl informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego

Wczasy Armenia Wczasy Azerbejdżan Wycieczka Bajkał Wycieczka Baku Wczasy Białoruś Wycieczka Chabarowsk Wczasy Chiny Wczasy Estonia Wycieczka Grodno Wczasy Gruzja Wycieczka Habarowsk Wycieczka Indie Wycieczka Irkuck Wycieczka Jakuck Wczasy Jałta Wycieczka Kazachstan Wczasy Kijów Wycieczka Kirgizja Wczasy Krym Wczasy Litwa Wycieczka Lwów Wczasy Łotwa Wycieczka Magadan Wycieczka Mińsk Wycieczka Mołdawia Wycieczka Mongolia Wycieczka Moskwa Wczasy Nepal Wycieczka Nowosybirsk Wczasy Odessa Wycieczka Ojmiakon Wycieczka Petersburg Wczasy Polska Wczasy Rosja Wycieczka Samara Wycieczka Smoleńsk Wczasy Soczi Wycieczka Stalingrad Wycieczka Syberia Wycieczka Tadżykistan Wczasy Turcja Wycieczka Turkmenistan Wczasy Ukraina Wczasy Uzbekistan Wycieczka Wierchojańsk Wycieczka Wilno Wycieczka Władywostok Wycieczka Wołgograd

KSI - Portale turystyczne

statystyka Copyright by WADi 2010. All rights reserved.