RSS

Zakwaterowanie
Wyżywienie
Szukane słowo np. wspinaczka
Aby otrzymywać informacje o promocjach wpisz e-mail
22 WIENNA CITY MARATHON - WIEDEŃ (Austria)

ZAPRASZAMY do przysyłania swoich opisów i notatek z podróży...
arturo@wadi.pl

07.12.2010r Autor: "Artur"
22 VIENNA CITY MARATHON - WIEDEŃ (Austria)

Po pierwszym swoim maratonie, wymyśliłem, że chcę przebiec w 5 europejskich stolicach.
Wiedeń miał być drugą stolicą! Ze sprawami organizacyjnymi nie miałem problemów, moja koleżanka mieszka w Wiedniu, zajęła się więc zgłoszeniem, wpisowym (najwcześniejszy termin - 50 EU), oraz znalezieniem mi noclegu, wiadomo, taniego! W Wiedniu byłem już dwa razy, ale tym razem celem wyjazdu miał być 22 VIENNA CITI MARATHON. Na  ten wyjazd pojechałem z żoną i córką, chciałem, aby i one obejrzały to przepiękne miasto, a żona na trasie i po samym maratonie zawsze pomaga!

WYJAZD 19.05.2005r
Wyjechaliśmy autobusem z Częstochowy do Wiednia. Jedzie się nocą, ok. 6:00 przyjazd, ale zawsze jest godzinę wcześniej. Tak więc 20 maja po 5:00 byliśmy na miejscu. Ten dzień poświęciliśmy na odpoczynek i rozlokowanie się w przytulnym domku z ogródkiem, który udostępnił nam znajomy koleżanki - Bernard.

Ojciec Bernarda też chciał biec w maratonie, więc doskonale rozumiał o co chodzi. Domek był nieduży, ale miał wszystkie wygody: kuchenka, lodówka, prysznic, toaleta oraz kawałek trawnika, na którym bawiła się nasza córcia. Ogólnie było to coś w rodzaju polskiego domku na działce, albo rosyjkiej daczy, takich małych domkow było tam "całe osiedle" jedne większe drugie mniejsze, jedne z małym ogródkiem inne z dużym ogrodem, telewizją satelitarną, a nawet... basenem. W taki oto sposób odpoczywają Wiedeńczycy. Całe te działki znajdowały się w dzielnicy PRATER, obok ruchliwej autostrady. Byłem pod wrażeniem, że można mieszkać obok autostrady i jej nie słyszeć! Zrobiło to na mnie ogromne wrażenie, wzdłuż całej autostrady były dźwiękoszczelne ekrany, tłumiące praktycznie całkowicie hałas.

21.05.2005 (sobota)
Ten dzień poświęciliśmy na załatwienie: numeru startowego, odbioru upominków i gadżetów, odbiór chipa (kaucja za chipa to 28 EU, ale zwracali tylko 25 EU, można mieć swój chip). Biuro zawodów było w dużej hali targowej, gdzie znajdowały się stoiska innych maratonów (Koszyce, Turyn, Wachu), byli również lekarze specjaliści (głównie ortopedzi - u których można było się zbadać), masażyści, wystawcy różnych firm sportowych oraż różni producenci napojów, batonów i żeli energetycznych, słowem: "Małe targi wystawowe dla maratończyków". Punkty biura zawodów znajdowały się w końcu hali, pobieranie wszystkiego szło szybko i sprawnie, po 10 minutach formalności były zalatwione. Precyzja austriacka godna podziwu!

Później wraz z żoną, córką i koleżanką udaliśmy się do wesołego miasteczka, z którego znany jest Prater i cały Wiedeń (między innymi przez całe wesołe miasteczko prowadzi trasa maratonu, obok największego diabelskiego młynu w Europie - Risen Rad-u). Risen Rad jest jedną z najstarszych atrakcji Wiednia, coś w rodzaju wierzy Eiffla w Paryżu. Sam Risen Rad, znajduje się w logo maratonu i na pamiątkowym medalu. W wesołym miasteczku, jest bandżi, różne kolejki górskie, karuzele dla dzieci i... różne inne atrakcje. Osobiście sprawdziliśmy jedną kolejkę górską -wrażenia niezapomniane.
Pod niektórymi karuzelami czy kolejkami stały wiaderka z wodą i mop... cóż kolejka robi swoje, a żołądek nie wytrzymuje. Córcia jeździła na małych karuzelach i kucykach, tak więc każdy dobrze się bawił.

22.05.2005 (niedziela) MARATON
Na starcie. Z Prateru na start dotarliśmy koło godziny 8 rano, start miał być o 9:30. Już w metrze zauważyliśmy sporą grupę biegaczy ze specyficznymi torbami, w krótkich spodenkach z numerami startowymi, część z nich wysiadała wcześniej, start półmaratonu był na 2-3 km maratonu, było to dość dobrze przemyślane. maraton rozpoczynał się od Uno Center, czyli centrum ONZ, mało kto wie, że w Wiedniu jest część Organizacji Narodów Zjednoczonych. Start podzielony był na strefy, ja byłem w strefie "A3" spory kawałek od linii startu. Moja strefa znajdowała się obok ambasady niemieckiej, a po przeciwnej stronie wejścia do bardzo dużego gmachu UNO Center. Zaczęli też schodzić się zawodnicy w mojej strefie a właściwie w strefie "A2" - była to duża i wesoła grupa Japończyków. Sporo osób robiło sobie z nimi pamiątkowe zdjęcia, a Japończyków bardzo to cieszyło. Było też kilku Włochów, Szwed, Francuz oraz masa Austriaków, a ich czerwono-biało-czerwone stroje przypominały nasze rodowite ;-)
Największym problemem były ubikacje, w związku z czym okoliczna toaleta na stacji benzynowej była "okupowana" przez ok 40 pań, a panowie "olewali sprawę", przy okolicznych murkach. Jeżeli chodzi o toalety na starcie... no, to tragedia!!!

9:30 START:
Dobiegnięcie do lini startu z mojej strefy zajęło mi ok 4 minut... sporo! Ludzi masa!
Maraton ukończyło  5320 osób! Co jednak ciekawe, po ok 5 km cała ta ogromna masa ludzi rozciągnęła się i można było spokojnie biec. Krótko po starcie, na pierwszym km przebiega się przez most, ścisk jaki tam był- trudno opisać, człowiek przy człowieku "jak śledzie", ale już tak na 5 km było normalnie mimo, że dołączyli się też zawodnicy półmaratonu. Bieg ropoczynał się pod UNO Center, następnie trasa prowadziła w kierunku centrum miasta, potem nabrzeżem w kierunku Szembrunu (Cesarskiego Pałacu) znów w kierunku centrum, ulicą Mariahilfe, później wesołe miasteczko, Prater, park-Prater. Nabrzeże Dunaju i do mety pod siedzibę prezydenta Austrii. Na całej długości trasy bardzo gorąco, sporo osób zrezygnowało, trasa dość ładna i ciekawa, czytelne oznaczenia co 1 km, punkty z wodą, bananami, "gatorajdem". Woda, szczególnie na Praterze, wręcz ratowała życie. Była  też muzyka i pomiar czasu co 5 km. Większość trasy biegłem sam, dwa razy spotkałem miłych rozmówców. Na około 25 km rozmawiałem z Austriakiem i tak wbiegliśmy do wesołego miasteczka przy jednej z kawiarenek. Kelner podał nam po kubku piwa, jak tu odmówić?. Później na ok 30 km spotkałem Polaka, wreszcie można było chwilę pogadać po polsku (w Wiedniu mieszka sporo rodaków, ale nie mówią po polsku, udają wręcz, że nie znają języka, wstydzą się?)
Po paru km, znajomy Polak poszedł dalej, a ja zwolniłem później na ok 38 km. On zwolnił - ja go minąłem... cóż.. różnie bywa, to jest maraton.
Od 20 km zabezpieczał mnie na rowerze brat koleżanki. Podawał napoje, wodę, batoniki energetyczne i mobilizował. Była to dobra pomoc i mimo, że jest to zabronione, nikt mi trudności nie robił, ponieważ jestem amatorem! Raz przegoniono moje wsparcie, bo na sąsiednim pasie ruchu, wracali najlepsi.
Bardzo ciężko było mi na 30-40 km. Szedłem, biegłem, szedłem... Gorące powietrze powodowało, że szybko się męczyłem i dużo pociłem. Żar z nieba.
Po 40 km, z przerwami, truchtałem do 42 km. Ten ostatni pomiar czasu i ostatnie metry przyspieszyłem do sprintu. to już taka tradycja, początek dobry, środek - końcówka - w bólach, finish - sprintem. Za mną przyspieszyła pewna dziewczyna i razem wpadliśmy na metę. O setną sekundy była gorsza, co widać na pamiątkowym zdjęciu. Później otrzymałem medal, trochę odpocząłem, standartowo masaż i dużo wody.
Ten maraton zapamiętam jako żar z nieba.

Artur Piszczek

powrót
Wadi Travel: Robimy najlepsze wycieczki do Rosji. Wczasy czy urlop tylko z nami i tylko w Rosji. Kup bilety do Rosji. Wykonaj wizy do Rosji u nas. Nasze wycieczki do Rosji są tanie i fajne oraz bardzo ciekawe. Z naszym biurem podróży WADi poznasz jezioro Bajkał a także, dowiesz się jak wygląda pociąg Transsyberyjski i kolej Transsyberyjska. Zabierzemy Cię na wycieczkę do Uzbeksitanu. Pokażemy wycieczkę do Kazachstanu. Jeśli chcesz jedź też znami do petersburga oraz do Moskwy na Białe Noce. Możesz też tanio zwiedzić Lwów czy Mołdawię. Robimy naprawdę fajne wycieczki do Rosji, wycieczki do Kazachstanu, wycieczki do Mongolii. Zrobimy wizy do Rosji, zaplanujemy wyjazd małej grupy przyjaciół. To wszytko można dokonać wygodnie i miło w naszym WADi Travel. Obsługujemy takie miasta jak: Katowice, Kraków, Bielsko-Biała, Warszawa. Znajdziesz nas też u 70 naszych Agnetów w całej Polsce. WADi Travel Zaprasza.
    Start
    iBanditi.wadi.pl
    Polityka Prywatności
    Mapa www
Korzystanie z serwisu wadi.pl oraz wadi.com.pl jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu WADI
Opublikowane na stronach wadi.pl oraz wadi.com.pl informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego

Wczasy Armenia Wczasy Azerbejdżan Wycieczka Bajkał Wycieczka Baku Wczasy Białoruś Wycieczka Chabarowsk Wczasy Chiny Wczasy Estonia Wycieczka Grodno Wczasy Gruzja Wycieczka Habarowsk Wycieczka Indie Wycieczka Irkuck Wycieczka Jakuck Wczasy Jałta Wycieczka Kazachstan Wczasy Kijów Wycieczka Kirgizja Wczasy Krym Wczasy Litwa Wycieczka Lwów Wczasy Łotwa Wycieczka Magadan Wycieczka Mińsk Wycieczka Mołdawia Wycieczka Mongolia Wycieczka Moskwa Wczasy Nepal Wycieczka Nowosybirsk Wczasy Odessa Wycieczka Ojmiakon Wycieczka Petersburg Wczasy Polska Wczasy Rosja Wycieczka Samara Wycieczka Smoleńsk Wczasy Soczi Wycieczka Stalingrad Wycieczka Syberia Wycieczka Tadżykistan Wczasy Turcja Wycieczka Turkmenistan Wczasy Ukraina Wczasy Uzbekistan Wycieczka Wierchojańsk Wycieczka Wilno Wycieczka Władywostok Wycieczka Wołgograd

KSI - Portale turystyczne

statystyka Copyright by WADi 2010. All rights reserved.